Senaste Inlägg

Hata sjukhus.com

Igår fick jag åka in till akuten med en av de värsta allergiska reaktioner jag haft.

Fort in i ett akutrum där de tog massa prover och satt in en nål typ slang i armen på mig. De spruta in något fint i armen på mig och la mig i ett annat rum med övervakning. Svullnaden la sig sakta men säkert.

Direkt när jag la mig i de lilla rummet somnade jag. Vaknade av att någon stack in huvudet och fråga hur jag mådde. Bra svarade jag yr vaken. Va bra säger han och meddelar att läkaren kommer snart.
Hon kom och lyssnade på hjärtat och lungor och tyckte att de lät bra. Hon tyckte även att jag skulle stanna kvar över natten om de inte blev bättre mot kvällen. Men de tyckte inte jag så skrev på ett papper att jag lämnade trots att läkaren sagt vad hon ville.
Fick en massa order om att inte springa eller gå ut tills nästa läkar besök.
Kommer ut från akuten och ser bussen komma så jag springer ikapp den och åker hem. Första ordern bruten. Kommer till torget och ska på nästa buss men den var de ett bra tag till den skulle komma så jag börjat promenera hem. Andra ordern bruten. Väl hemma kommer vi överens om att vi ska gå ner till stan och äta. K säger att vi kan ta bilen men jag envisas med att vi kan gå så han kan ta en öl till maten :) så vi börjar gå ner till stan.
Men vi tog bussen hem :)

Tur att alla de medicinerna var i kroppen. Annars hade de kanske blivit ett återbesök på akuten.

Nu har jag sovit bättre än jag gjort på länge!


0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback